Jak rozjet business pomocí volání

pozadí CRM

Cold calling, neboli studené volání, je jednou z nejstarších a nejdiskutovanějších technik v oblasti obchodu a marketingu. I přes moderní technologie, jako jsou e-mailing, chatovací roboti nebo sociální sítě, zůstává cold calling důležitým nástrojem, který může být klíčový při navazování nových obchodních vztahů. Přesto je tato metoda často vnímána jako kontroverzní – jedni ji považují za efektivní způsob, jak oslovit potenciální zákazníky, druzí ji vidí jako rušivou a zastaralou.

V dnešním článku se zaměříme na to, co vlastně cold calling znamená, jak jej efektivně využít a proč by neměl být přehlížen ani v digitální době. Ukážeme si tipy a triky, jak zlepšit své komunikační schopnosti, jak překonat časté obavy spojené s telefonováním a jak díky cold callingu dosáhnout reálných výsledků. Cold calling není jen o prodeji – je to především o budování vztahů a otevírání dveří k novým příležitostem.

Tyto tipy můžete využít pro jakýkoliv produkt nebo službu.

  1. Zaměřte se na ty správné firmy
    Zaměřením se na správné firmy získáte větší šanci na to, že nebudete střílet z prázdných. Zeptejte se sami sebe, kdo moji službu potřebuje? Podle toho se zaměřte na tento typ firem, kontaktní osoby a jejich pozice. Můžete využít zdroje jako firmy.cz, zivefirmy.cz či jiné dostupné zdroje firem.
  2. Před samotným voláním si nadefinujte cíl hovorů
    Před samotným hovorem si řekněte s volajícím, co je cílem každého hovoru, taktéž se snažte, aby každý hovor vedl k získání aspoň nějaké informace, na kterou jste například v budoucnu navázat.
  3. Mějte přehled o produktu či službě
    Zásadní je pro telefonní hovor minimálně základní znalost o produktu nebo službě. Pokud nebudete mít přehled o tom, co vlastně nabízíte, tak to může dopadnout hodně špatně.
  4. Zkoušejte jiné metody – Pokud Vám jeden styl hovorů nevychází, tak zkuste úplně změnit strukturu hovoru. Nemusíte to však dělat po každém hovoru.
  5. Pří volání měřte svou úspěšnost hovorů pomocí výpočtu (úspěch / neúspěch) * 100. Pokud se budete držet od 5-40 % v závislosti na produktu a typu hovoru (rozdíl mezi cold callem a „teplým“ kontaktem). Pokud se Vaše konverze bude blížit k nule, tak se po týdnech snažte změnit strukturu Vašeho hovoru, změnit intonaci hlasu.
  6. Studujte, využívejte krásu psychologie
    Jak se říká, tak nikdo učený z nebe nespadl. Nepropadejte ze začátku obávám z neúspěchu. Jedinou možností, jak být úspěšný telefonista je studium a zkoušení. Čím více vystoupíte z komfortní zóny, tím lepší budete. Důležitým faktorem je vytrvalost.
  7. Pozitivní manipulace
    Podívejte na to, co to vlastně je. Pokud neděláte nic, co by škodilo lidem, tak bych prvek pozitivní manipulace používal. Jedná se o to, že v podstatě používáte (mohl bych napsat nepoužíváte) slova, která nevedou k záporu. Nemáte čas = Máte čas, můžete mluvit, máte prostor hovořit? Není to nic, co by volaného urazilo a v podstatě to nepozná.
  8. Počkejte na „dobrý den
    Slovo „dobrý den“ Vám může pomoci pro zvolení správného tempa a intonace hlasu. Můžete vycítit taktéž, zda není volaný ve stresu, nervech, zaneprázdněný. Vždy při začátku hovoru se snažte ať volaný aspoň na chvíli promluví. Můžete tím předejít fiasku.
  9. Používejte CRM systémy
    Využívejte CRM systémy pro evidence každého hovoru. Klíčovým faktorem je taktéž to, že dokážete navázat na různé situace a poznámky volaného. Pomocí CRM systému nezapomenete zavolat v den, kdy jste domluveni, že se ozvete. Pokud budete hledat nějaké CRM rádi Vám poskytneme to naše: ramisys.cz – mrkněte a klidně se ozvěte.
  10. Stanovte si minimální normu na hovory (vytvořte si návyk)
    Bohužel bez práce nejsou koláče. Vzhledem k proměnlivé úspěšnosti volání nastavte nějakou „minimální“ normu hovorů na hodinu. Cílem není se zničit a udělat stovky hovorů denně. Lepší je vytvořit návyk s menším počtem hovorů a případně hovory postupně zvyšovat. Pokud však nechcete, abyste vyhořeli měla by být hranice hovorů na hodinu rozumná. Tu můžete určit dle průměrné délky hovoru.
  11. Technická vybavenost
    Nezapomeňte na technickou vybavenost. Zejména je nutné mít počítač a internet v základu. Poté doporučujeme investovat do Bluetooth sluchátek, skvělé fungují 2 monitory (na jednom zapisujete, co říká zákazník, na druhém koukáte např. co firma dělá). Využijte aplikace remote phone call. Na trhu existují aplikace do mobilu, které Vám umožní při kliknutí na jakékoliv telefonní číslo vytáčet přes Bluetooth. Článek týkající se technické vybavenosti naleznete zde: https://www.ramitel.cz/jak-levne-vytvorit-technicky-efektivni-call-centrum/

Držíme Vám palce při oslovování kontaktů :).

    Kontaktujte nás

    Vyzkoušejte CRM zdarma

    Další příspěvky

    Mohlo by Vás zajímat

    Náhledový obrázek placeholder

    Jak rozjet byznys bez pěnez?

    JAK ROZJET byznys z nuly? Rozjet vlastní byznys může na první pohled vypadat jako nedosažitelný sen, zvlášť pokud nemáte žádné...

    Více článků smlouvy