Jak vybrat CRM systém?

pozadí CRM

Každá firma či provozovatel živnosti jednou dospěje do situace, kdy potřebuje mít systém ve svých aktivitách, jak obchodních, tak procesních či personálních. Většinou začínáte například s excelovskou tabulkou, která do určité doby stačí, avšak po nárustu zákazníků vznikne situace, kdy už zjistíte, že častokrát na něco zapomenete, poznámek máte plné řádky a už se v tom nevyznáte. Jednotlivé procesy firmy trvají déle, a proto se rozhodnete situaci řešit.

Na trhu je více CRM systémů, jak tuzemských, tak zahraničních a vyznat se ve volbě není jednoduché.

Otázkou pak nastává, jak vybrat CRM systém?

Doporučujeme si vypsat odpovědi na dané otázky a zaslat e-mailem na firnu poskytující CRM systém. Pokud nejsou některé z nich pro Vás podstatné, tak je vyřaďte.

  1. Sepište si svůj obchodních proces. Sepsat si, co vlastně eviduji? Jsou základní informace o zákazníkovi. Potřebujete nějaká další pole?
  2. Zapisujete poznámku po každém provedené aktivitě? Potřebujete znát informaci o tom, kdo a kdy zapsal poznámku? Některé systémy nezaznamenají, kdo a kdy provedl aktivitu. Vy tak nemáte přehled, kdo byl v kontaktu s daným kontaktem.
  3. Kolik máte zákazníků, s kterými pracujete? Některé CRM systém omezují počet kontaktů v databázi.
  4. Jak těžký bude přechod ze stávajícího systému? Dokážete převést data do CRM? Doporučujeme toto ověřit. Poskytovatelé CRM systému to mnohdy umí ale pozor na cenu importu.
  5. Používáte databáze kontaktů, které potřebujete nahrát do CRM? Některé vybrané CRM systémy neumí import kontaktů vůbec. Firmy to mnohdy limitují na určitý počet. Pokud máte tisíce kontaktů, tak se Vám nebude chtít provádět import na dvacetkrát.
  6. Posíláte nabídky ve PDF formuláři? Ulehčíte si práci, pokud budete schopni generovat nabídky pomocí různých editorů. Nebývá to standardem, spíše doplňkem. Zjistěte cenu doplňku.
  7. Chcete, aby CRM bylo online nebo aby běželo u Vás na serveru?
  8. Potřebujete CRM systém propojit pomocí API s jinými systémy (např. účetní či jiné)
  9. Potřebujete sledovat prodeje jednotlivých kolegů?
  10. Máte různé role mezi zaměstnanci a potřebujete, aby každý měl jiné pravomoci?
  11. Chcete si propojit CRM s Googlem či Microsoftem?
  12. Umí CRM rozdělit slevové hladiny? Toto platí spíše pro firmy zabývající velkoobchodem. Nicméně nechcete manuálně vytvářet 10 ceníků a editovat neustále cenu.
  13. Umí systém provádět duplikace? Pokud se Vám stává, že nabídka je mnohdy obdobná, tak je pro Vás možnou výhodou to, že budete moci nabídky nebo jiné dokumenty kopírovat s jedinou změnou odběratele.
  14. Umí CRM systém import produktů? Pokud máte například více produktů či služeb, tak narazíte, protože budete muset provést import ručně, produkt po produktu.

V případě dalších dotazů na CRM nás klidně kontaktujte.

Pokud máte zájem vyzkoušet náš systém, tak vyplňte níže uvedený kontaktní formulář nebo nám zavolejte na číslo +420 737 914 717, případně nás kontaktujte na e-mail crm@ramisys.cz.

    Kontaktujte nás

    Vyzkoušejte CRM zdarma

    Další příspěvky

    Mohlo by Vás zajímat

    Proč vyzkoušet naše CRM Ramisys?

    V podnikání je efektivita časem stále cennější. S narůstajícím objemem dat a komplexitou kontaktů a úkolů se stává nezbytným mít...

    Co je to CRM systém?

    V době, kdy konkurence se nestále zlepšuje a zákazníci mají stále vyšší očekávání je vhodné se zamyslet, co je to...

    Více článků usetrete-cas